Giftemål?

Hej!

Jag har börjat fundera väldigt mycket på om jag vill gifta mig eller inte när jag blir äldre. Jag vill ju inte göra det i mina unga 20 år men senare när allt är stabillt. Eller vill jag det? Jag hade verkligen intalat mig själv att jag inte ville det. Men nu på senare tid när jag börjat inse mer och mer hur mycket man kan älska en person så kanske jag hade kunnat göra det endå. Ska jag gifta mig så ska det vara glitter och glamour.. Han ska sätta sig på knä och planera hela frielsen i minsta detalj, går något fel så kommer jag säga nej för det ska vara helt rätt. Giftemålet ska vara som en dröm och det ska vara något man kan le åt resten av sitt liv och jag ska ALDRIG skilja mig. Det är kanske svårt att säga nu, men det är iallafall min dröm/saga/fantasi och allt man kan kalla det. Min perfekta dröm!

Det finns en låt som passar in på hur jag känner (vissa delar) Jag tror inte man kan förstå känslan om man inte varit eller är där själv. Det är en gudomligt mäktig känsla som man nog bara får känna på väldigt få gånger, om ens det! Man kan nog säga till en person att "Jag kommer aldrig älska någon så som jag älskar dig" För, man älskar olika människor olika mycket. Helt klart! Håller ni med? Och vad anser ni om giftemål? Är det någon seriös som vill kommentera så gör det, hade varit spännande att se.

Bortsett ifrån detta så har jag funderat så mycket kring alkohol och droger osv. Förstår inte riktigt varför sådana saker spinner runt i mitt huvud men förmodligen för att jag är trött och då går tankarna på varv hela tiden. Sen för att jag har suttit på ett tåg ca 5 timmar på 2 dagar, blir att man lyssnar på musik och bara tänker på allt som snurrar! Och det är väl inte helt fel men jag får inga direka lösningar i alla fall. Dock kan jag säga att jag har väldigt mycket erfarenhet av just denna sortens samtalsämne, Har läst en del och har egna erfarenheter också, därför kan jag svara ganska bra på sådana saker. Har dock inte lärt mig att tala ut om detta riktigt ännu men det kommer nog. Känns som att det kommer mer ifrån mig nu än bara en massa "vardags-prat" Jag kan lova er läsare att jag har en hel drös att skriva om, vill bara försäkra mig att det inte kommer ut till fel personer även om jag inte bryr mig om vad de tycker så vill jag ha vissa tankar utom räckhåll!

Jag skrev en hel del "tankar" och texter innan om mitt liv och jag blir så ledsen när jag kommer på mig själv att jag har slutat med det, jag vill verkligen inte hålla saker och ting inombords längre. Det finns saker man måste prata om! Och kan man inte det så skriver man, vilket jag gjorde.. Lät kompisar läsa det istället för att jag har svårt att släppa fram ord ifrån min mun, det var en skön känsla och jag saknar den! Hade tillochmed ett konto (där jag skickade in texterna) där jag skrev in mig som anonym! Och då kom där fram en hel rad med texter och som dessutom handlade om mitt liv, om min verklighet och om mig själv. Det kommer nog igen fast denna gången ska jag skriva allt här..

Nog om detta nu! Ska ut och gå med min plutt nu. Kasta pinnar och skratta och ha roligt, det behövs. Älskar er alla! Bye.








Vad har du på hjärtat?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Dina tankar/åsikter/hälsningar: