Ett ryck..

Nu fick jag ett ryck och bara ville skriva av mig. Känner att det kliar lite i fingrarna nu. Here we go.. Ligger helt ner burrad i min säng nu. Väldigt mysigt, även om jag är helt ensam. Eller oj, Gunnar ligger under sängen (?) och myser.. Hör hur han snarkar och vrider sig, ja min hund snarkar faktiskt.. Men jag älskar honom endå!

Har mått otroligt dåligt dessa dagarna, första gången jag känner mig hyffsat bra är faktiskt nu, i några timmar har det hållt i denna gången. Hoppas att jag somnar snart så att jag slipper tänka och analysera. Till er som inte vet så är jag bäst på att göra det, analysera sönder mitt eget huvud..

Pratade nyss med Rasmus och sa godnatt och så, vi ska inte ses på en vecka, om inte mer! JAG sa till honom att det kändes bra för att vi kanske behöver en lite brejk, utan att göra slut denna gången (ja vi har gjort slut innan) Vill verkligen inte vara utan honom för jag älskar honom. 

Nedan följer lite tips till er (och mig) om hur man räddar sitt förhållande på 7 dagar, taget ur glamour:
1. MÅNDAG: "Identifiera läget. Fråga dig själv hur du känner inför relationen, och din egen del i varför det känns dåligt", säger relationscoachen Madeleine Gauffin

2. TISDAG:  "Fråga om han också känner att ni behöver ta nya tag, och be honom tänka på saken."

3. ONSDAG: "Sätt fingret på vad ni behöver förändra. Har ni för lite sex?  Pratar ni inte med varandra? Har ni ouppklarade konflikter?"

4. TORSDAG: "Skriv gärna upp hur du vill att relationen ska vara för att det ska bli så konkret som möjligt. Be honom göra samma sak. Har ni realistiska mål som ni kan nå tillsammans?"
5. FREDAG: "Åtgärda! Om ni har helt olika viljor i livet kanske ni inte ska leva tillsammans, och göra slut. Annars får ni båda se till att jobba för att relationen."

6. LÖRDAG: "Håll er till vad ni bestämt. Visa på vilja och lev efter ert ömsesidiga beslut. Vad ville ni förändra? Gör det nu, på en gång. Avsätt tid för vararandra och gör något roligt!"
7. SÖNDAG: "Funkar det? Fråga er om motivationen finns där och om det är rätt att jobba vidare. Men om ni fått en nytändning måste ni vårda relationen och ge den massor av ömhet och kärlek från och med nu. Den tar inte hand om sig själv!"

Enjoy life!





Postat av: maria

vafan, kan man inte ta allt på samma dag? palla vänta

2009-04-21 @ 18:58:45

Vad har du på hjärtat?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Dina tankar/åsikter/hälsningar: